Mensen die voor het eerst op date gaan met iemand checken de identiteit van hun date massaal via de sociale media. Facebook scoort vooral hoog met 53% maar ook Google en zelfs LinkedIn worden hiervoor gebruikt. Ondanks dat veel mensen op hun sociale media profielen de privacy instellingen zo plaatsen dat je niet veel kunt zien, is altijd een profielfoto zichtbaar en dat is ook waar het meeste naar gekeken wordt. Maar niet alleen de profielfoto, ook foto’s in het algemeen zijn interessant maar ook informatie als de hobby’s, opleiding en de huidige baan.
Nederlandse mannen vinden het prettig wanneer vrouwen een profiel foto hebben die zo naturel mogelijk is, dat is in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Noorse en Zweedse mannen, waar één op de drie wel van make-up houdt. Lachende foto’s scoren uiteraard hoger dan een norse of chagrijnige blik en zonnebrillen worden niet gewaardeerd. Toch worden dates niet gecanceld wanneer er onflatterende foto’s gevonden worden, in veel gevallen een verstandige keuze, want afgaan op één beeld is meestal een onverstandige keuze; je weet immers niet van wanneer de foto is, of waarom deze op het profiel staat.
Niet alleen op de sociale media geldt dat een profiel met foto’s beter bekeken wordt, dit geldt ook voor de profielen op datingsites. Mannen en vrouwen die recente foto’s op hun profiel hebben staan hebben een grotere kans om uitgenodigd te worden voor een chat gesprek, waar wellicht wel een date uit voort gaat komen. Wie foto’s op zijn datingprofiel heeft staan ontloopt wellicht wel aan de digitale check; mensen weten immers al waar ze aan toe zijn?
Wat is jouw ervaring? Heb je een vraag? Reageer hieronder!
Je email adres zal bij het plaatsen van je reactie niet worden getoond.