Bedrijfsleven spreekt nieuwe doelgroep singles aan

Boerenkool
In Nederland zijn er steeds meer singles. Ieder jaar komen er weer opnieuw singles bij en de teller staat inmiddels op 3 miljoen. Dit betekend voor het bedrijfsleven dat singles big business zijn. Aan de singles is volgens het bedrijfsleven flink wat geld te verdienen. Toch is het lastig om alle singles aan te spreken want de doelgroep is toch echt wel erg divers. De interesses van de singles lopen uiteen net als hun leeftijd, kinderen, inkomen en niveau. De enige overeenkomst die de singles hebben is dat ze opzoek zijn naar de ware liefde.

De food business heeft een slimme oplossing voor de singles bedacht. De singles die op hunzelf wonen moeten vaak eten klaar maken voor twee tot vier personen. Gelukkig is hier een oplossing voor namelijk eenpersoonsmaaltijden. Verder worden er gezonde eenpersoons afhaalmaaltijden op de markt gebracht. Als single wilt je lekker en gezond kunnen eten. Maar je wilt niet voor een week eten overhouden en daarom is er de eenpersoonsmaaltijd. Daar komt nog eens bij dat ze niet teveel tijd kwijt willen zijn aan hun maaltijd.

De verzekeringsbranche heeft er ook al op aangesproken met een single zorgverzekering. Toch is het mogelijk om snel weer terug te schakelen mocht een single ineens een duo worden. De polissen zijn snel aan te passen aan de wisselende thuissituatie en dit is natuurlijk net wat een single nodig heeft. Daarnaast worden er verschillende evenementen voor singles georganiseerd. Restaurants en bars organiseren speciale date avonden. Kookstudio’s organiseren kookavonden voor singles en casino’s hebben speciale single avonden. Uiteindelijk probeert iedereen wat te organiseren voor de nieuwe groeiende doelgroep van singles. In de toekomst zal de doelgroep nog veel vaker worden aangesproken met activiteiten speciaal bedacht voor singles.

Wat is jouw ervaring? Heb je een vraag? Reageer hieronder!

Je email adres zal bij het plaatsen van je reactie niet worden getoond.

Meer artikelen