Het is een kant en klaar gegeven dat je in de supermarkt de partner van je leven tegen het lijf kan lopen. Weet je meteen wat hij of zij in het winkelwagentje heeft liggen – en kan je daar meteen op in gaan. Maar Bert uit Utrecht gaf hier een heel eigen draai aan. Hij plaatste namelijk bij de Albert Hein een anoniem berichtje op het prikbord. Hetzelfde prikbord waar mensen hun fiets te koop aanbieden of aangeven dat ze vioollessen geven.
De advertentie van Bert werd door de media snel opgepikt en het bericht werd vrij snel gedeeld op Twitter, later werd dit opgepakt door het AD en via HLN.nl. Op de advertentie stond ook zijn telefoonnummer en deze was, hoewel vakkundig weggewerkt, met enige kennis van Photoshop of een dergelijk programma gemakkelijk terug te halen. Bert is niet gecharmeerd van alle extra aandacht en telefoontjes van reporters. Het was wel de bedoeling om aandacht te krijgen, maar niet van reporters die een verhaal willen schrijven.
Hoewel Bert er bewust voor gekozen had om een advertentie op het prikbord te plaatsen, is het wellicht verstandiger om je in te schrijven bij een datingsite. Op die manier komen niet allerhande vreemde mensen aan je telefoonnummer, wordt je bericht niet op de sociale media gedeeld én je hebt ook nog eens kans op een date. Het inschrijven is over het algemeen heel simpel, zodat je al snel kunt gaan snuffelen tussen de profielen op zoek naar de ware!
Wat is jouw ervaring? Heb je een vraag? Reageer hieronder!
Je email adres zal bij het plaatsen van je reactie niet worden getoond.