Van de drie grote datingsites in Nederland, Pepper, Relatieplanet en Lexa, trekt Lexa de meeste bezoekers. Lexa steekt met kop en schouders boven de twee andere datingsites uit. Wie naar de cijfers gaat kijken kan niet anders dan precies hetzelfde concluderen. In juli, augustus en september van dit jaar trok Lexa een gemiddelde van ruim 350.000 bezoekers per maand, waar dit bij Relatieplanet er ‘slechts’ 130.000 waren en Pepper er slechts 22.000 trok.
Er is enkel gekeken naar het aantal bezoekers via een desktop apparaat, wanneer er gekeken gaat worden naar het mobiele verkeer moeten er nog veel hogere cijfers uitkomen, al zal dat voor alle drie de datingsites gelden. Lexa is blij met de groei en geeft aan dat ze hierop inspelen door nog meer in te spelen op de wensen van de singles. Het is de bedoeling dat mensen zo snel mogelijk een date kunnen vinden in hun regio, wanneer de datingsite in kwestie zich hiervoor blijft inzetten, en dingen voor blijft aanpassen is de kans groter dat dit ook daadwerkelijk lukt. De groei van Lexa is mede zo enorm gegroeid doordat ze hun ‘Daily 6’ aanbieden op het zoekprofiel van iemand. Hiermee krijg je meteen zes singles ziet die bij je profiel en interesses passen. Een goede zet van Lexa, die ook internationaal goed bezig zijn. Ze hebben zustersites in zowel Amerika als in de rest van Europa waardoor ze snel en gemakkelijk nieuwe dingen kunnen lanceren op hun site.
Wat is jouw ervaring? Heb je een vraag? Reageer hieronder!
Je email adres zal bij het plaatsen van je reactie niet worden getoond.